Misiunea submersibilului Titan la epava Titanicului, încheiată tragic cu o „implozie catastrofală”, a fost precedată de o serie de greșeli care au dus la moartea tuturor celor 5 pasageri aflați la bord. O parte dintre acestea puteau fi evitate ușor, potrivit Business Insider. După tragica expediție, apar întrebări despre motivul pentru care toate îngrijorările legate de siguranța submarinului Titan par să fi fost ignorate sau respinse.Deși nu este clar ce a cauzat implozia, experții au indicat 5 greșeli legate de nava care ducea turiști la epava Titanicului, pentru 250.000 de dolari.1. Coca a fost făcută din fibră de carbonSubmersibilul era format din două domuri de titan, unite între ele printr-un cilindru gros de 13 centimetri din fibră de carbon. Aceasta a fost o alegere neconvențională pentru un submersibil de mare adâncime. Astfel de vehicule au, de obicei, o cocă făcută din materiale mai rezistente, cum ar fi oțel sau titan, potrivit The Telegraph.Avantajul folosirii fibrei de carbon este că este mult mai ușoară și mai ieftină.Dezavantajul este că nu are „nicio putere în compresie”, a declarat pentru The New York Times regizorul și expertul în scufundări la mare adâncime James Cameron. Acesta s-a scufundat de zeci de ori la epava Titanicului și a proiectat nave pentru propriile sale explorări, potrivit Times.OceanGate a fost avertizată cu privire la riscurile de siguranță asociate cu utilizarea acestui material, potrivit unui dosar din 2018.Un fost angajat al OceanGate, David Lochridge, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la „ciclul de presiune”, prin care defectele invizibile ale carenei ar putea duce la rupturi mai mari, după ce au fost supuse la schimbări repetate de presiune.CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, aflat și el la bordul submersibilului care a făcut implozie, spunea în urmă cu doi ani că știa că a „încălcat unele reguli” renunțând la materialele convenționale.2. Îngrijorările legate de sistemul de avertizare au fost ignorateOceanGate a promovat dezvoltarea unui sistem avansat de monitorizare acustică.