Platforma de cloud guvernamental va deveni complet operațională la 31 decembrie 2025 și va necesita fonduri totale de 374,73 milioane de euro (1,866 miliarde de lei), acoperite prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), se arată într-un proiect de act normativ al Executivului.
“Perioada de operare a investiției este de 10 ani de la data finalizării implementării investiției”, se precizează în document.
Pentru anul 2023, din totalul planului de investiții, bugetul alocat însumează 674,63 milioane de lei, în 2024 se preconizează suma 779,3 milioane de lei, iar în 2025 se vor cheltui 412,225 milioane de lei.
Beneficiarii investiției sunt Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), Serviciul pentru Telecomunicații Speciale (STS) și Serviciul Român de Informații (SRI).
“Scopul investiției este de a implementa infrastructura de cloud guvernamental, utilizând tehnologii sigure și eficiente din punct de vedere energetic pentru a asigura caracterul sigur, interoperabil și standard al datelor publice. Implementarea acestei investiții include: (i). amenajarea de centre de date Tier IV de la momentul conceperii pentru cele două centre principale de date și Tier III de la momentul conceperii pentru cele două centre secundare de date; (ii). furnizarea unei infrastructuri specifice pentru tehnologia informației și comunicațiilor; (iii). dezvoltarea și extinderea infrastructurii de sprijin (energie electrică, măsuri de securitate fizică și cibernetică); (iv). implementarea unei infrastructuri TIC scalabile și cu disponibilitate ridicată în fiecare centru de date”, se precizează în document.
CITEȘTE ȘI Ciucă: Este timpul ca statul să circule date, nu să-i pună pe români să circule cu hârtii între instituțiile sale
Platforma de cloud guvernamental, așa cum este definită în OUG 89/2022, este constituită dintr-o componentă de cloud privat, denumită în continuare cloud-ul privat guvernamental și din resurse și servicii publice certificate din alte tipuri de cloud publice sau private.
» Aflați mai multe informații aici.