Europenii au cumpărat în weekendul de Black Friday smartphone-uri, decorațiuni de Crăciun, pulovere și bijuterii, dar perspectivele pentru sezonul sărbătorilor au rămas întunecate, au declarat retailerii citați de Reuters.
Un sondaj efectuat de asociația germană a comercianților cu amănuntul HDE, care reunește 400 de companii, a arătat că puțin peste jumătate dintre comercianți au declarat că sunt încă nemulțumiți de vânzări ,săptămâna trecută, față de aproximativ 30% care au fost mulțumiți, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Elon Musk atacă Apple, după ce producătorul iPhone-ului și-a redus foarte mult cheltuielile cu reclame pe Twitter
Comercianții cu amănuntul din Europa se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai rău din cel puțin un deceniu, deoarece cumpărătorii reduc cheltuielile, afectați de inflația de două cifre și de creșterea facturilor pentru energie.
Cu toate acestea, primele indicii sugerează că Black Friday a oferit o oarecare ușurare.
”Afacerile au crescut în mod clar în weekend”, a declarat directorul general al HDE, Stefan Genth, într-un comunicat.
În Țările de Jos, datele din tranzacțiile cu cardul de credit și din magazinele online au arătat o creștere puternică de la an la an pentru săptămâna de Black Friday, deși inflația de 15% din Olanda a jucat un rol important.
Datele de la International Card Services au arătat că numărul tranzacțiilor din Olanda a crescut cu 12% și cheltuielile cu 30%, pe ansamblul săptămânii.
Achizițiile mari, cum ar fi electronice și mobilier, au fost rare.
Cele mai mari cheltuieli au fost în magazinele universale, pentru încălțăminte și îmbrăcăminte și pentru mâncare și băuturi, a spus ICS.
Retailerii italieni au oferit o imagine mixtă.
CITEȘTE ȘI Platforma online bulgară pentru telefoane second-hand Swipe.bg vine în România
Giulio Felloni,