Înmatriculările de autoturisme din Europa au înregistrat modificări importante în luna octombrie, ca urmare a faptului că uzinele au început să primească tot mai multe componente electronice, iar ritmul de asamblare a crescut. În cazul Dacia, modelul Sandero a rămas în topul preferințelor europenilor, relevă datele analizate de Profit.ro.
Piața auto din octombrie a fost marcată de revenirea în statistici a modelelor grupului Volkswagen, companie care pare că a ieșit din criza de semiconductori, după cum reiese din datele Jato Dynamics. Fostul lider al pieței timp de mulți ani, VW Golf, a reușit să urce luna trecută pe locul al doilea, la o distanță foarte mică, de numai 37 de autoturisme, de Peugeot 208, modelul care în 2022 a dominat vânzările. Golf a avut o creștere uriașă, de 96%, față de anul trecut, în timp ce 208 a crescut cu 23%.
În spatele lor, pe locul al treilea, Dacia Sandero a reușit să înmatriculeze 16.117 autoturisme, în creștere față de anul trecut cu 18%, păstrându-și astfel locul în Top 3 al vânzărilor. Pe locurile următoare s-au clasat Fiat 500, Toyota Yaris, VW T-Roc, Renault Clio (singurul din top cu scădere), Citroen C3, Toyota Yaris Cross și Opel Corsa.
CITEȘTE ȘI FOTO Controale ANPC în mijloacele de transport STB. „Să cureți 43 de tramvaie cu două persoane, în trei ore, pare desprins din reclamele la detergenți”
În segmentul de electrice, modelele grupului VW s-au desprins pe poziții de top: ID.4 a fost liderul vânzărilor de mașini cu baterie, cu 6069 de autoturisme, iar ID.3 l-a secondat cu 5.409 unități. În urma lor s-au situat Fiat 500, Peugeot 208, Renault Megane, care urcă de la o lună la alta în preferințele publicului, Skoda Enyaq, Polestar 2, de asemenea o surpriză în acest clasament,