Mihai Rotariu, managerul Direcţiei Comunicare, Marketing şi Media din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), atrage atenţia că, în atacurile cibernetice de tip phishing, metoda preferată de propagare este e-mail-ul, iar mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română, astfel încât potenţialele victime pot fi păcălite mai uşor.
“Chiar dacă perioada sărbătorilor s-a încheiat, infractorii cibernetici continuă să vizeze utilizatori din România prin atacuri de tip phishing. Metoda preferată de propagare este e-mail-ul, iar mesajele-capcană sunt din ce în ce mai bine scrise în limba română. Astfel, aceste tentative de fraudă devin mai credibile, iar potenţialele victime pot cădea mai uşor în capcană, dacă nu respectă recomandările esenţiale de securitate a datelor online. Verificaţi mereu sursa reală a mesajului, evitaţi accesarea link-urilor din astfel de mesaje nesolicitate şi nu furnizaţi date sensibile la cerere, în urma unor notificări venite pe mail, sms sau social media! Banca nu îţi va cere niciodată să-ţi validezi datele astfel”, susţine Mihai Rotariu, conform unui comunicat al DNSC.
Potrivit DNSC, eficienţa atacului de tip phishing constă tocmai în faptul că această formă de fraudare păcăleşte victima să ia parte la propriul atac.
“Dat fiind faptul că este simplu de pus în practică de către un infractor cibernetic, una dintre cele mai utilizate şi eficiente forme de fraudare din mediul online este phishing-ul. Acesta presupune un mecanism de inginerie socială prin trimiterea unui mesaj fals şi/sau crearea unui site web fals, aparent din partea unui comerciant sau a unei instituţii financiare, în care sunt cerute date confidenţiale ale utilizatorului”, mai spune DNSC.
Ionuţ Encescu, directorul de Produse şi Hub de Inovaţie Digitală al First Bank, oferă o serie de recomandări privind securitatea din zona banking:
* aveţi grijă la e-mail-uri, apeluri telefonice,
» Aflați mai multe informații aici.