Mașini – Brandurile auto chineze își majorează cota de piață în Rusia, după exodul companiilor occidentale

Brandurile chineze au fost responsabile pentru aproape o treime din vânzările de pe piața auto din Rusia, arată datele analizate de Reuters, ceea ce indică creșterea importanței Chinei după exodul companiilor occidentale, în urma invadării Ucrainei.

Vânzările de automobile din Rusia au înregistrat scăderi masive în ultimul an, după invazia armatei ruse în Ucraina și retragerea, rând pe rând, a producătorilor europeni și asitaici de pe această piață. În aceste condiții, mărcile auto din China au început să ocupe pas cu pas golul lăsat de vestici și asiatici, folosindu-se de nevoia pe care clienții ruși o au.

Chiar dacă vânzările de automobile noi din Rusia au scăzut cu peste 60% față de anul anterior, mărcile auto chineze și-au dublat vânzările în acest an, potrivit datelor oficiale privind vânzările auto din ceastă țară. Acestea au ajuns la o cotă de piață de peste 30%, de trei ori mai mare decât cele aproximativ 10 procente din 2021. După ce au trecut de momentul de maximă criză din lunile aprilie – iunie, vânzările de automobile din Rusia s-au stabilizat la o medie lunară de 45.000 de autoturisme, mai puțin de jumătate decât nivelul înregistrat în anii anterior. Lada a rămas liderul pieței, chiar dacă producția a fost puternic afectată, atât de retragerea Renault, cât și de criza majoră de componente. Pe locul al doile în vânzări a urcat însă Haval, o marcă chineză, care a înrestrat în luna noiembrie peste 4.500 de untiăți vândute și o cotă de piață de aproape 10%. De asemenea, Geely a vândut 3.500 de autoturisme, iar celelalte mărci din China au însumat și ele aproape 1000 de unități.

CITEȘTE ȘI TABEL Prăbușire a prețului carburanților. Ieftiniri record într-o singură zi

Dar vânzările de automobile ale brandurilor chineze,

 » Aflați mai multe informații aici.

Posted on