Constrctorii de autovehicule au profitat, în marea lor majoritate, de contextul generat de criza de semiconductori și și-au crescut marjele de profit operațional, în unele cazuri acestea dublându-se sau chiar triplându-se. Au existat în această perioadă și strategii diferite, care au mizat pe volume.
Producătorii de automobile din Germania, dar și unii dintre cei din Japonia sau SUA, au înregistrat creșteri substanțiale ale profiturilor EBIT, potrivit unui studiu realizat de EY, citat de Automobilwoche. Constructorul de vehicule exclusiv electrice este cel care a obținut cel mai mare profit în trimestrul al treilea al acestui an, ajungând la 17,2%, cu mult peste producătorii de mașini premium din Germania, Mercedes-Benz (13,8%) sau BMW (9,9%).
Studiul arată că marja medie pe care au obținut-o producătorii analizați a fost de 7,3%, o valoare similară cu cea din 2021, în același trimestrul. Este de remarcat că marja medie a crescut în ultimii doi ani, față de valoarea din anii pre-pandemici, când era de 6,1%.
CITEȘTE ȘI Raport: Peste jumătate dintre mașinile rulate, ajunse în România din import, au fost avariate
Defalcat, însă, pe companii, situația nu este la fel de bună pentru toată lumea. Mai exact, nu doar că nu toate mărcile au înregistrat creșteri mari, dar au existat unele companii care au cunoscut o diminuare considerabilă a profiturilor. Analiștii susțin că s-a remarcat o accelerare a decalajului dintre companiile cu marje mari și cele cu marje mici.
Astfel, dacă cele cinci companii cu cele mai mari marje au înregistrat o creștere a acestui indicator de la 9,1 la 11,7 procente, cele cinci companii cu cele mai mici marje au încetinit, de la 5,5 la 3,8 procente.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring, primele scăderi ale vânzărilor, de la lansare.