Patru din cinci mașini noi vândute în Norvegia în 2022 au fost alimentate cu baterii, în frunte cu Tesla, dar unii din industrie spun că noile taxe ar putea zădărnici obiectivul țării de a deveni prima care să pună capăt vânzării de automobile pe benzină și diesel până în 2025, transmite Reuters.
Tesla Inc. (TSLA.O), compania exclusiv electrică a lui Elon Musk (TSLA.O), a vândut în Norvegia mai multe mașini decât orice altă marcă pentru al doilea an consecutiv, obținând o cotă de 12,2% din totalul pieței, devansând Volkswagen (VOWG_p.DE) cu 11,6%, potrivit datelor de înregistrare, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI „Capitala petrecerilor” elimină taxa pe alcool
În timp ce China este de departe cea mai mare piață auto la nivel global, Norvegia, cu cei 5,5 milioane de locuitori ai săi, a obținut cea mai mare proporție de vehicule electrice din lume cu ajutorul unor subvenții generoase, ceea ce a făcut-o un teren de probă pentru producătorii auto care lansează modele.
Ponderea vehiculelor electrice cu baterii (BEV) vândute a crescut la 79,3% din totalul mașinilor noi în 2022, de la 65% în 2021, față de 2,9% în urmă cu zece ani, a declarat Federația Norvegiană a Drumurilor (OFV).
Tesla Model Y a fost cel mai popular model al anului, înaintea modelului electric ID.4 de la Volkswagen, pe locul al doilea, și Skoda Enyaq, pe locul al treilea.
În încercarea de a pune capăt vânzării de mașini pe benzină și diesel, Norvegia, țară producătoare de petrol, a scutit până acum vehiculele electrice cu baterii de la taxele impuse rivalilor care folosesc motoare cu combustie internă. însă, deși scutirile de taxe ajută la reducerea emisiilor, acestea costă statul 39,4 miliarde de coroane (4,0 miliarde de dolari) în venituri pierdute în 2022,