Neglijență șocantă la o scufundare anterioară a Titan. Pilotul observă că un propulsor era montat invers când era deja la mare adâncime

Noi probe de neglijență criminală la OceanGate chiar și înainte de dezastrul de duminică au început să apară pe internet. Într-un nou clip video, de la o expediție anterioară, echipajul trece prin momente de panică atunci când pilotul observă că unul dintre propulsoarele submersibilului fusese montat invers. La acel moment, vasul se afla deja la aproximativ 4.000 de metri adâncime și în apropierea epavei Titanicului. Citiți și: Băiatul de 19 ani, mort în implozia submersibilului Titan, era „îngrozit” de expediție, dar a vrut „să-i facă pe plac” tatălui său„Nu știu ce se întâmplă…”, poate fi auzit pilotul în timp ce încearcă să accelereze și observă că forța propulsoarelor nu poartă submersibilul înainte, ci îl fac să se învârtă la 360 de grade. „Mă învârt?”, întreabă el la un moment dat, iar răspunsul afirmativ din partea unei pasagere care plătise 250.000 de dolari pentru această expediție vine imediat. Ea spune, apoi, că la acel moment, submarinul se afla deja în „câmpul de rămășițe” al Titanicului, o zonă mare între locul în care se află cele două jumătăți ale vasului – prova și pupa.„Unul dintre propulsoare este montat invers. Tot ce pot să fac acum este să mă învârt în cerc”.Din această cauză, el încearcă să ia legătura cu vasul de control de la suprafață pentru a raporta problema. La suprafață, însă, ajutorul nu vine foarte repede – CEO-ul Stockton Rush încearcă să-și aducă aminte cum se manevrează maneta Logitech cu care era controlat submersibilului.La un moment dat, el recunoaște că „nu-și mai aduce aminte” care erau controalele și cere ajutor prin telefon pentru a „reconfigura”maneta.După mai multe încercări eșuate, pilotul reușește, într-un final să găsească soluția (întoarce maneta la 90 de grade) și să continue expediția. Din noroc pur, ei reușesc să ajungă la epava Titanicului, dar așa cum a dovedit tragedia din această săptămână,

 » Aflați mai multe informații aici.