Guvernele din toată lumea insistă pentru o tranziţie spre maşini electrice, însă există o piedică majoră în realizarea acestui vis. Nu sunt suficiente staţii de încărcare pentru trecerea spre un parc auto complet electric.
Guvernul SUA, spre exemplu, varsă miliarde de dolari pentru dezvoltarea unei reţele naţionale de staţii de încărcare, doar că această industrie pare complet dezordonată din punctul de vedere al antreprenorilor.
Companiile de utilităţi şi benzinăriile nu reuşesc să se înţeleagă cu privire la cine va deţine şi cine va opera aceste staţii de încărcare, în timp ce statele rurale spun că unele staţii de încărcare ar putea merge în pierdere pentru mai bine de zece ani. Companiile care oferă echipamentul de încărcare, dar şi servicii în acest sens, se luptă pentru a face echipamentele mai durabile.
Susţinătorii vehiculelor electrice spun că mulţi şoferi îşi vor cumpăra astfel de vehicule doar dacă încărcarea se va face la fel de rapid precum alimentarea la benzinărie, însă benzinăriile nu vor să aibă astfel de staţii de încărcare până când nu vor fi mai multe maşini electrice în trafic.
În acest moment, doar 1% dintre şoferii americani deţin un vehicul electric, însă listele de aşteptare sunt în creştere, iar producătorii auto, cum ar fi General Motors sau Ford, se aşteaptă ca vânzările să crească. Pentru a depăşi problema autonomiei, frica de a rămâne fără energie la drumuri lungi, experţii din industrie spun că în SUA este nevoie de multe încărcătoare rapide. O încărcare rapidă poate dura între 20 de minute şi o oră, în funcţie de vehicul.
Dar, pentru moment, sunt doar 11.600 de puncte de încărcare pentru maşini electrice în SUA, în timp ce numărul benzinăriilor depăşeşte 145.000, scrie wsj.com.
Tesla a construit o reţea privată de încărcătoare rapide,