Operatorul de telecomunicații RCS&RDS, cu afaceri de 4,62 miliarde de lei în 2021, a câștigat definitiv procesul privind anularea unui ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) din luna iunie 2019, prin care instituția a blocat decizia unilaterală a companiei de majorare a tarifelor lunare la anumite servicii Digi, intrată în vigoare începând cu luna martie 2019.
Într-o primă fază, operatorul a contestat ordinul ANPC la Curtea de Apel București și cererea a fost admisă în aprilie 2020. ANPC a înaintat recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție, dar magistrații au hotărât recent să respingă definitiv cererea.
RCS&RDS a susținut în cererea înaintată Curții de Apel București (CAB), în dosarul privind suspendarea ordinului ANPC, că revenirea la prețurile practicate anterior majorării din martie 2019 ar reprezenta o pierdere de venituri de 70,3 milioane de lei în acest an, respectiv o pierdere de 5,85 milioane lei lunar, relevă date analizate de Profit.ro.
“Or, majorarea tarifelor a fost impusă de motive economice importante și este necesară pentru a se mai echilibra veniturile subscrisei cu cheltuielile semnificative angajate în ultimii ani”, se arată într-un document.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Statul va încasa 432,6 milioane de euro din vânzarea licențelor 5G
Operatorul a arătat în cerere că a investit peste 1 miliard de euro în ultimii 10 ani și că, în această perioadă, nu a majorat tarifele aferente abonamentelor de furnizare servicii de internet și televiziune, precum nici tarifele aferente abonamentelor de telefonie fixă și mobilă în ultimii 8, respectiv 5 ani.
“În ultimii 10 ani, în România au avut loc o serie de modificări de ordin economic și social care au avut un impact considerabil asupra costurilor necesare desfășurării activității companiei, precum transformarea unor programe TV de tip must carry (în conformitate cu Legea audiovizualului 504/2002,