Uber – decizie surpriză: Plătește pentru fraudarea clienților ULTIMA ORĂ

scris ieri, 21:53

Uber va plăti o amendă de 21 de milioane de dolari australieni (14,1 milioane de dolari SUA) pentru fraudarea clienților din Australia. Decizia corespunzătoare a fost luată de Curtea Federală a țării.

Documentele instanței au constatat că Uber a încălcat în mod regulat legea australiană de protecție a consumatorilor, făcând afirmații false sau înșelătoare cu privire la tarifele taxiului și taxele de anulare.

„Prin afișarea unei game sugerate de tarife pe aplicație și pe site, Uber a asigurat consumatorii că prețul unei călătorii cu taxiul nu va depăși ceea ce a fost cotat. Cu toate acestea, în realitate, tariful pentru consumator a fost aproape întotdeauna mai mare decât cel propus, iar costul real al călătoriei a fost mai mare”, se menționează în decizie.

CITEȘTE ȘI Bulgaria începe pregătirile pentru baterea monedelor euro

Potrivit verdictului, Uber trebuie să plătească 3 milioane AUD (2 milioane USD) pentru publicitate înșelătoare și înșelarea consumatorilor, 18 milioane AUD (12,1 milioane USD) pentru încălcarea propriilor reguli care garantează anularea gratuită a călătoriei și 200.000 AUD pentru (134.000 USD) cheltuieli judiciare. În plus, firmei Uber i se va interzice să perceapă chiar și taxa minimă pentru anulările de călătorie, timp de trei ani, arată Adevarul.

În aprilie, Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori (ACCC) a acuzat serviciul că a fraudat clienții și a cerut instanței să amendeze compania americană. Potrivit autorității de reglementare, Uber a denaturat costul estimat al unei călătorii cu taxiul, privând consumatorii de posibilitatea de a lua o decizie în cunoștință de cauză. În plus, serviciul a încălcat în mod regulat propriile reguli, nepermițând anularea unei călătorii, în mod gratuit, în primele cinci minute de la rezervare. ACCC a remarcat, de asemenea,

 » Aflați mai multe informații aici.

Posted on