Sursa: Facebook
USR a cheltuit mai bine de 20.000 de euro în doar 2 săptămâni pentru a-l denigra în mediul online pe ministrul PNL Lucian Bode pentru decizia de a semna contractul de achizitie a 600 de BMW-uri pentru MAI, scrie România TV.
Potrivit sursei citate, partidul condus de Cătalin Drulă a folosit Google și Facebook pentru a-l ataca pe ministru pe toate site-urile mari de știri din România. Pentru această campanie de “guerilla mediatica” USR a lucrat cu agenția de media cu care avea contract și PSD-ul în perioada Liviu Dragnea. Compania Zenvertising a fost fondată și este controlată de Mihai Șuică (34 de ani) din Teleorman.
Toate site-urile mari și importante de știri din România au fost targetate de demersul scandalos al USR. Digi24.ro, Observatornews.ro, RomâniaTV.net, Antena3.ro și tabloidul Libertatea.ro au fost doar câteva dintre cele mai mari site-uri din România, unde au aparut bannerele cu ministrul Lucian Bode și o machetă unei mașini BMW de poliție.
Bannerele erau adaptate astfel încât să fie cât mai “fake news ads” și să se integreze în designul site-urilor de știri spre a-i păcăli pe cititorii acestor publicații să dea click pe ele. Majoritatea bannerelor aveau inclusiv cuvantul “ȘTIRI” în partea de sus pentru a-i convinge pe utilizatori că nu este un banner publicitar ci o “știre”. Totul cât se poate de “fake ads”, astfel încat să atragă cât mai multe click-uri pe acele zone. Unele dintre bannerele respective erau atât de agresive încât Google Ads le-a respins.
România TV mai notează că în urmă cu câteva zile, Cătălin Drulă a fost confruntat frontal de ziarul Puterea pe cazul Zenvertising și a mințit negând că nu există contract între USR și agenția Zenvertising. Lucru care este cu totul și cu totul fals și infirmat chiar de răspunsul trimis de USR către RomâniaTv.net într-o cerere ce cuprindea mai multe întrebări pe acest subiect.