Tendințele muzicale ale anului care a intrat deja în ultima luna sunt acum disponibile pe cele două platforme rivale, Spotify și Apple Music, utilizatorii putând vedea (și partaja) informații despre propriile preferințe muzicale din 2022.
La fel ca în ani precedenți, Spotify a lansat Wrapped 2022, facilitate care le arată utilizatorilor diverse informații personale din anul care urmează a se încheia, precum artiștii, genurile și melodiile cele mai ascultate.
În plus, Spotify oferă și câteva informații generale privind muzica și podcast-urile distribuite în cadrul propriei platforme. Astfel, Bad Bunny este artistul anului la nivel global, iar Joe Rogan are cel mai ascultat podcast.
CITEȘTE ȘI Un nou serviciu de streaming a fost lansat în România
De partea cealaltă, Apple Music și-a îmbunătățit facilitatea similară, pe care o numește 2022 Replay. Folosind formatul Story, cu muzică de fundal, serviciul le afișează utilizatorilor informații similare celor oferite de Spotify.
Abonații Apple Music vor afla inclusiv dacă se află printre cei mai fideli 100 de ascultători ai unui anumit artist.
În continuare, rezumatul anului generat de Apple Music este disponibil doar pe web, la adresa replay.music.apple.com, nu și în cadrul aplicației mobile, așa cum sunt obișnuiți utilizatorii, ceea ce îngreunează accesul acestora.
Cu aceste rezumate anuale, atât Spotify, cât și Apple Music, speră să beneficieze de o promovare benefică pe final de an din partea utilizatorilor care ar putea posta aceste informații pe rețelele sociale.